dc.contributor.author |
Uzunçayır, Dilek |
|
dc.date.accessioned |
2019-07-11T22:04:10Z |
|
dc.date.available |
2019-07-11T22:04:10Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11501/92 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı; Özel Gereksinimli Bireylerde Su içi Aktivitelerin Yüzme Becerisi, Sosyal Beceri ve Yaşam Kalitesine Etkisini incelemektir. Çalışma Grubu; 10-12 yaş arası hafif ve orta düzey de 15 kontrol, 15 çalışma grubu olmak üzere toplam 30 öğrenci katılmıştır. Çalışma grubu haftada 2 gün, 1 saat olmak üzere 14 haftalık su içi egzersiz programına katılmıştır. Araştırmaya katılan çalışma ve kontrol grubu çocuklarına egzersizin başlangıç ve bitiminde Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği (SBDÖ), SF-36 Yaşam Kalite Ölçeği, Özel Olimpiyatlar Yüzme Beceri testi yapılmıştır. Verilerin statiksel analizleri; ön test ve son test değerleri arasındaki fark SPSS’in 22.0 paket programında analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini test etmek için Shapiro-Willks testi uygulanmıştır. Çalışma ve kontrol grubu bireylerin Sosyal Beceri, Yaşam Kalitesi ve Yüzme Becerileri düzeylerinin fark gösterip göstermediğini ortaya koymak için Wilcoxon Testi ve Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Sonuç olarak; Özel Gereksinimli bireylerin su içi aktivitelere katılımı Yüzme Becerisi, Sosyal Beceri ve Yaşam Kalitesine olumlu katkı sağladığı görülmüştür. |
en_US |
dc.subject |
su içi aktivite, engelli, zihinsel engelli, fiziksel aktivite, sosyal beceri, yaşam kalitesi |
en_US |
dc.title |
Özel Gereksinimli Bireylerde Su İçi Aktivitelerin Sosyal Beceri Ve Yaşam Kalitesine Etkisi |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |