Özet:
Bu çalışmanın amacı; Özel Gereksinimli Bireylerde Su içi Aktivitelerin Yüzme Becerisi, Sosyal Beceri ve Yaşam Kalitesine Etkisini incelemektir. Çalışma Grubu; 10-12 yaş arası hafif ve orta düzey de 15 kontrol, 15 çalışma grubu olmak üzere toplam 30 öğrenci katılmıştır. Çalışma grubu haftada 2 gün, 1 saat olmak üzere 14 haftalık su içi egzersiz programına katılmıştır. Araştırmaya katılan çalışma ve kontrol grubu çocuklarına egzersizin başlangıç ve bitiminde Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği (SBDÖ), SF-36 Yaşam Kalite Ölçeği, Özel Olimpiyatlar Yüzme Beceri testi yapılmıştır. Verilerin statiksel analizleri; ön test ve son test değerleri arasındaki fark SPSS’in 22.0 paket programında analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini test etmek için Shapiro-Willks testi uygulanmıştır. Çalışma ve kontrol grubu bireylerin Sosyal Beceri, Yaşam Kalitesi ve Yüzme Becerileri düzeylerinin fark gösterip göstermediğini ortaya koymak için Wilcoxon Testi ve Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Sonuç olarak; Özel Gereksinimli bireylerin su içi aktivitelere katılımı Yüzme Becerisi, Sosyal Beceri ve Yaşam Kalitesine olumlu katkı sağladığı görülmüştür.