dc.contributor.author |
Odabaş, Mert |
|
dc.date.accessioned |
2019-07-11T15:57:18Z |
|
dc.date.available |
2019-07-11T15:57:18Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11501/58 |
|
dc.description.abstract |
Uluslararası ölçekte ticari faaliyetlerde bulunan firmaların geliştirdikleri ürünlerin istenilen düzeyde piyasada başarılı olamamasının en önemli sebeplerinden birisi kültürel unsurların iyi bilinmemesidir. Uluslararası düzeyde başarılı olabilmenin en önemli şartı diğer kültürleri anlamaktan geçmektedir. Kültürel etkenlerin tüketicilerin satın alma davranışlarını doğrudan veya dolaylı olarak etkilediği bilinen bir gerçekliktir. Fakat günümüzde kültürel farklılıklar tam olarak algılanamamakta ve firmalara bir dezavantaj doğurmaktadır. Bu çalışmada kültürel unsurların analizine yönelik olarak anket uygulaması gerçekleştirilmiş ve Türkiye’deki tüketicilerin satın alma davranışları incelenmiştir. Türkiye’nin demografik, siyasi ve ekonomik yapısı araştırılmış, ülkenin kültürel ve demografik özelliklerinin tüketicilerin davranışlarına nasıl bir etkisi olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen veriler SPSS 24.0 programında analiz edilmiştir. Yapılan bu çalışma ile Türkiye’ye yönelik pazarlama faaliyetlerinde bulunacak firmaların yaşayabileceği kültür temelli sorunların en aza indirilmesi amaçlanmıştır. |
en_US |
dc.subject |
Kültür, Kültürel Unsurlar, İthalat, İhracat, Türkiye, Tüketici Davranışı, Pazarlama |
en_US |
dc.title |
Uluslararası Pazarlama Faaliyetlerinde Kültür Ve Tüketici Davranışları İlişkisi Üzerine Bir Araştırma |
en_US |
dc.title.alternative |
Effect Of Culture On Consumer Buyıng Behavıor At Internatıonal Marketıng Actıvıtıes And Analysıs Of Consumers In Turkey |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |