DSpace Repository

Uluslararası Pazarlama Faaliyetlerinde Kültür Ve Tüketici Davranışları İlişkisi Üzerine Bir Araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Odabaş, Mert
dc.date.accessioned 2019-07-11T15:57:18Z
dc.date.available 2019-07-11T15:57:18Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11501/58
dc.description.abstract Uluslararası ölçekte ticari faaliyetlerde bulunan firmaların geliştirdikleri ürünlerin istenilen düzeyde piyasada başarılı olamamasının en önemli sebeplerinden birisi kültürel unsurların iyi bilinmemesidir. Uluslararası düzeyde başarılı olabilmenin en önemli şartı diğer kültürleri anlamaktan geçmektedir. Kültürel etkenlerin tüketicilerin satın alma davranışlarını doğrudan veya dolaylı olarak etkilediği bilinen bir gerçekliktir. Fakat günümüzde kültürel farklılıklar tam olarak algılanamamakta ve firmalara bir dezavantaj doğurmaktadır. Bu çalışmada kültürel unsurların analizine yönelik olarak anket uygulaması gerçekleştirilmiş ve Türkiye’deki tüketicilerin satın alma davranışları incelenmiştir. Türkiye’nin demografik, siyasi ve ekonomik yapısı araştırılmış, ülkenin kültürel ve demografik özelliklerinin tüketicilerin davranışlarına nasıl bir etkisi olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen veriler SPSS 24.0 programında analiz edilmiştir. Yapılan bu çalışma ile Türkiye’ye yönelik pazarlama faaliyetlerinde bulunacak firmaların yaşayabileceği kültür temelli sorunların en aza indirilmesi amaçlanmıştır. en_US
dc.subject Kültür, Kültürel Unsurlar, İthalat, İhracat, Türkiye, Tüketici Davranışı, Pazarlama en_US
dc.title Uluslararası Pazarlama Faaliyetlerinde Kültür Ve Tüketici Davranışları İlişkisi Üzerine Bir Araştırma en_US
dc.title.alternative Effect Of Culture On Consumer Buyıng Behavıor At Internatıonal Marketıng Actıvıtıes And Analysıs Of Consumers In Turkey en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account