DSpace@İstanbul Gedik Üniversitesi

Özel Gereksinimli Bireylerde Beden Eğitimi Ve Spor Etkinliklerinin Motor Beceri Gelişimine Etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Izgar, Nazan
dc.date.accessioned 2019-07-11T15:48:21Z
dc.date.available 2019-07-11T15:48:21Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11501/51
dc.description.abstract Gerçekleştirilen araştırmanın konusunu “Özel gereksinimli bireylerde beden eğitimi ve spor etkinliklerinin motor beceri gelişimine etkisi” oluşturmaktadır. Araştırmanın içeriğine ve konusuna sadık kalınarak hazırlanmış olan literatür ve kavramsal çerçeve yazımlarında yerli ve yabancı kaynaklar kullanılmıştır. 9–12 yaş grubu hafif düzey zihinsel engelli çocuklarda 10 haftalık beden eğitimi ve spor etkinliklerinin motor becerilere etkisini belirlemek amacı ile yapılacak olan bu araştırma kontrol grubu olarak belirlenen bireylere ön test-son test model yöntemi uygulanarak araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma, İstanbul ili Maltepe İlçesi’nde bulunan 9-12 yaş grubu hafif düzey zihinsel engelli katılımcılarla yapılmıştır. Araştırma, temel hareket eğitimi uygulamaları için, Araştırma evreni içerisinde yer alan bireyler İstanbul ili Maltepe ilçesinde bulunan Avrasya Engelliler Spor Klübü ve Celal Avşar İlkögretim Okuluna devam eden hafif düzey zihinsel engelli bireylerden oluşmaktadır. Araştırma, kadın (5) ve erkek (15) katılımcılar ile hiç spor yapmamış tesadüfi örneklem yöntemi ile belirlenmiş, 10 çalışma grubu 10 kontrol grubu olmak üzere toplam 20 kişi üzerinde yapılmıştır. Araştırma formu iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm kişisel bilgileri ile alakalıdır. Çocukların yaş, cinsiyet, eğitim durumu ve fiziksel aktivite durumu ilgili soruları içermektedir. Araştırmanın ikinci bölümünü ise TGMD-3 testi oluşturmaktadır. Büyük Kas Motor Gelişim Testi (TGMD-3) iki alt testten oluşmaktadır. Bunlar; 6 Lokomotor testi ( koşu, gallop, tek ayak sıçrama, atlama, yatay atlama ve kayma adımı becerileri) ve 7 nesne kontrolü beceri testi (beyzbol vuruşu, sıçrayan topa el önü vuruş, topu yukardan fırlatma, topa ayakla vurma, tek el top sektirme, iki el top yakalama, topu aşağıdan fırlatma) olarak incelenmektedir. Araştırma sonucu elde edilen verilerin çözümlenmesi sürecinde SPSS 22 istatistik paket programı kullanılmıştır. Gruplar arası elde edilen verilerin karşılaştırılabilmesi için bağımsız grup t testi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular neticesinde beden eğitimi ve spor aktiviteleri sonucunda kontrol ve çalışma grupları arasında farklılıklara rastlanılmıştır. Ayrıca kız ve erkekler arasında da farklılıklar ortaya çıkmıştır. Elde edilen bulgulara bağlı kalınarak araştırmanın sonuç bölümü oluşturulmuş, araştırmaya ve araştırmacılara yönelik öneriler geliştirilmiştir. en_US
dc.subject Özel gereksinimli bireyler, Motor beceri, TGMD-3 en_US
dc.title Özel Gereksinimli Bireylerde Beden Eğitimi Ve Spor Etkinliklerinin Motor Beceri Gelişimine Etkisi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster