DSpace Repository

İlköğretim Kurumlarında Öğrencilerin Deprem, Yangın Ve Tahliye Konusunda Bilgi Durum Tespitlerinin Yapılması

Show simple item record

dc.contributor.author Demiröz, Nevzat
dc.date.accessioned 2019-07-10T16:25:51Z
dc.date.available 2019-07-10T16:25:51Z
dc.date.issued 2019-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11501/4
dc.description.abstract Bu çalışmanın temel amacı, ilköğretim eğitimi veren Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı devlet okulları ile özel okullardaki 6-10 yaş aralığındaki öğrencilerin deprem, yangın ve tahliye konusunda bilgi durum tespitlerinin yapılmasını sağlamaktır. Araştırma evreni, İstanbul ilinde bulunan ve rastgele seçilen Milli Eğitime Bağlı devlet ve özel okullardaki öğrencilerden oluşmaktadır. Anket tekniği kullanılarak elde edilen 100 adet veri, SPSS 21.0 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada sırasıyla, güvenilirlik analizleri, normallik testleri, tanımlayıcı istatistikler ve farklılık analizleri yapılmıştır. Sonuç olarak Milli Eğitime Bağlı devlet okulları ile özel okullarda eğitim gören öğrencilerin deprem ve tahliye ölçeğine ilişkin algılarının, cinsiyet ve okul tipi değişkenlerine göre istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Buna göre; cinsiyet ve okul tipi değişkenlerine ait tüm H1 hipotezleri kabul edilmiştir. en_US
dc.subject İlköğretim, Deprem, Yangın, Tahliye, Primary Education, Earthquake, Fire, Evacuation en_US
dc.title İlköğretim Kurumlarında Öğrencilerin Deprem, Yangın Ve Tahliye Konusunda Bilgi Durum Tespitlerinin Yapılması en_US
dc.title.alternative Makıng The State Determınatıon Of The Students In Prımary Schools On Earthquake, Fıre And Evacuatıon en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account