dc.contributor.author |
Sezer, Duygu |
|
dc.date.accessioned |
2019-07-11T15:45:29Z |
|
dc.date.available |
2019-07-11T15:45:29Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11501/49 |
|
dc.description.abstract |
Teknolojinin gelişmesi, küreselleşmenin de etkisiyle insanların istek ve ihtiyaçlarının giderek artması işletmeler açısından uluslararası pazarlarda rekabeti artırmaktadır. İşletmelerin bu rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri ve konumlanabilmeleri için doğru stratejiler belirleyip uygulaması gerekmektedir. Bunu gerçekleştirebilmek için de hitap ettikleri pazarlarda müşterilerin istek ve ihtiyaçlarına uygun ürünler sunabilmelidir. Bu tez çalışmasında uluslararası pazarlarda doğru stratejileri ile birçok kahve mağazaları arasında lider konuma gelen Starbucks firmasının Türkiye’de stratejik uygulamaları ve müşterilerin Starbucks ürünlerine olan yaklaşımları araştırılmıştır. Çalışma sürecinde Starbucks müşterileriyle birebir röportaj uygulaması, mekân ziyaretleri ve literatür taraması yapılmış olup elde edilen veriler değerlendirilerek sonuçlandırılmıştır. İstanbul ve Ankara bölgesinde çalışan ve öğrenciler üzerinde yapılan araştırma sonucuna gore müşterilerin damak zevkinden ziyade Starbucks mağazasını zindelik için tercih ettikleri söylenebilir. Ayrıca öğrenciler için Starbucks mağazasını tercih etme nedenleri; zindelik, moda haline gelmiş olması, bardak boylarının büyük olması ve mağaza ortamın rahat olması iken, çalışanlara göre ise başta zindelik olmak üzere mağaza ortamının huzur verici, dinlendirici ve ilham verici olması nedeniyle tercih ettikleri ortaya çıkmıştır. |
en_US |
dc.subject |
Starbucks, Damak Zevki, Zindelik, Çalışanlar, Öğrenciler. |
en_US |
dc.title |
Uluslararası Pazarlamada Ürün Stratejileri Ve Türkiye’de Starbucks Örneğinin İncelenmesi |
en_US |
dc.title.alternative |
Product Strategıes In Internatıonal Marketıng And Analysıng The Example Of Starbucks In Turkey |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |