DSpace@İstanbul Gedik Üniversitesi

Uluslararası Pazarlama Açısından Çokuluslu Şirketler Ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Olgusunun İncelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Baktay, Esengül
dc.date.accessioned 2019-07-11T15:44:48Z
dc.date.available 2019-07-11T15:44:48Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11501/48
dc.description.abstract Çokuluslu şirketler, uluslararası işletme modellerinden sadece biri olarak 20. yüzyıl sonu ile birlikte hızla artış göstermiş küresel firmalardır. Bazı çokuluslu şirketlerin ticaret hacimlerine bakıldığında, pek çok ülkenin gayrisafi yurtiçi hâsılasından daha büyük tutarda olması, şirketlerin dünya ekonomisi açısından ne kadar önemli olduğunu göstermektedir. Değişen dünya ile birlikte çokuluslu şirketler toplumun önemli bir parçası haline gelmiştir. Şirketlerin eylem ve kararları sadece hissedarlarını değil, diğer paydaş gruplarını da etkilemektedir. Hissedarların ve paydaşlarının gözünde başarılı ve iyi bir yerde olmak isteyen şirketler, kurumlarının da olumlu bir itibara sahip olmasını istemektedir. Bu nedenle çokuluslu şirketlerin varlıklarının devamı ve gelişimi için sosyal sorumluluk uygulamalarını benimsemeleri büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı çokuluslu şirketlerin paydaşlarından biri olan çalışanlara yönelik sosyal sorumluluk algısının çalışanlar üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Çalışma 3 ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde çokuluslu şirketler kavramı, şirketlerin ülkeye giriş yolları incelenmiştir. İkinci bölümde çokuluslu şirketlerin kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri mercek altına alınmıştır. Üçüncü bölümde ise çokuluslu şirketlerin paydaşlarından biri olan çalışanlara yönelik sosyal sorumluluk algısının çalışanlar üzerindeki etkisinin ortaya konulması için anket uygulaması yapılmıştır. en_US
dc.subject Çokuluslu Şirketler, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Paydaşlar, Etik, Yönetime Güven. en_US
dc.title Uluslararası Pazarlama Açısından Çokuluslu Şirketler Ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Olgusunun İncelenmesi en_US
dc.title.alternative Investıgatıon Of Multınatıonal Corporatıons And Corporate Socıal Responsıbılıty For Internatıonal Marketıng en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster