DSpace Repository

Beden Eğitimi Derslerinde Basit Aktivite Ölçer (SAM) Ve Fitness Eğitimi Gözlem Sistemi (SOFIT) Sonuçlarının Kalp Atım Hızı Monitörü Kayıtları İle Karşılaştırılması

Show simple item record

dc.contributor.author Uzun, Burçin
dc.date.accessioned 2019-07-11T15:12:44Z
dc.date.available 2019-07-11T15:12:44Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11501/41
dc.description.abstract Beden Eğitimi derslerinde Basit Aktivite Ölçer (SAM) ve Fitness Eğitimi Gözlem Sistemi (SOFIT) sonuçlarının Kalp Atım Hızı monitörü kayıtları ile karşılaştırıp bu yöntemin güvenirliliğini test etmektir. Yöntem; İstanbul il Merkezinde tam gün eğitim veren bir okul seçilmiştir. Bu okulda 6, 7 ve 8. Sınıflardan (48 kız ve 48 erkek) 96 öğrenci araştırma grubunu oluşturmuştur (N = 96 öğrenci). Seçilen bu öğrencilerin demografik özellikleri kaydedilmiştir. Araştırma grubuna seçilen her öğrenciye beden eğitimi dersinin ilk saatinin başlangıcından sonuna kadar olan süre içerisinde kalp atım hızı monitörü takılmış ve ölçüm yapılan öğrencilerin ders esnasında diğer öğrencilerden ayırt edilebilmesinde kolaylık sağlaması amacıyla renkli yelekler giydirilmiştir. Fiziksel aktivite düzeyleri Orta yoğunluk HR>130, Yüksek yoğunluk HR>140 olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin beden eğitimi dersinde yapmış oldukları tüm aktiviteler video ile kayıt altına alınmıştır. Beden eğitimi derslerinde basit aktivite ölçer (SAM) ve fitnes eğitimi gözlem sistemi (SOFIT) kullanılarak yapılan aktivite hafif, orta ve yüksek aktivite düzeylerine göre değerlendirilmiştir. Bu çalışmada alınmış olan verilerin analizi sonucunda basit aktivite ölçer (SAM) ve SOFIT gözlem aracı ölçüm araçlarının sonuçları güvenirliliği ve tutarlılığı kanıtlanmıştır. en_US
dc.subject Fiziksel aktivite, Adım sayar, SAM, SOFIT, kalp atım hızı en_US
dc.title Beden Eğitimi Derslerinde Basit Aktivite Ölçer (SAM) Ve Fitness Eğitimi Gözlem Sistemi (SOFIT) Sonuçlarının Kalp Atım Hızı Monitörü Kayıtları İle Karşılaştırılması en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account