Özet:
Bu çalışmanın temel amacı, ilköğretim eğitimi veren Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı
devlet okulları ile özel okullardaki 6-10 yaş aralığındaki öğrencilerin deprem, yangın
ve tahliye konusunda bilgi durum tespitlerinin yapılmasını sağlamaktır.
Araştırma evreni, İstanbul ilinde bulunan ve rastgele seçilen Milli Eğitime Bağlı
devlet ve özel okullardaki öğrencilerden oluşmaktadır. Anket tekniği kullanılarak
elde edilen 100 adet veri, SPSS 21.0 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırmada sırasıyla, güvenilirlik analizleri, normallik testleri, tanımlayıcı
istatistikler ve farklılık analizleri yapılmıştır. Sonuç olarak Milli Eğitime Bağlı devlet
okulları ile özel okullarda eğitim gören öğrencilerin deprem ve tahliye ölçeğine
ilişkin algılarının, cinsiyet ve okul tipi değişkenlerine göre istatistiksel açıdan anlamlı
düzeyde farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Buna göre; cinsiyet ve okul tipi
değişkenlerine ait tüm H1 hipotezleri kabul edilmiştir.