dc.contributor.author |
AKÇA, Turgut |
|
dc.contributor.author |
ÖZER, Kamil |
|
dc.date.accessioned |
2022-03-21T09:01:38Z |
|
dc.date.available |
2022-03-21T09:01:38Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.issn |
2651-5202 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11501/395 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışma gelişen günümüz teknolojisinde popüler hale gelen sanal gerçeklik gözlüğünün kuvvet egzersizleri üzerindeki
etkisinin incelenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda sanal gerçeklik gözlüğünün kuvvette devamlılığa
etkisinin bench press hareketi üzerinden incelenmektedir. Katılımcılar erkek (n=10), kız (n=6) toplam 16 kişiden oluşmaktadır.
Deney grubu erkek (n=5), kız (n=3), kontrol grubu erkek (n=5) kız (n=3) kişiden oluşmaktadır. Sanal gerçeklik gözlüğü olarak
Samsung Gear VR Oculus kullanılmıştır. Katılımcılara 2 hafta süresince haftada 3 gün olacak şekilde 1’er gün dinlenme
uygulanarak çalışma yaptırılmıştır. Tüm gruplar için ön test ve son test eşleştirilmiş t testleri değerlendirilmiştir. Sonuç olarak
her iki grup arasında anlamlı bir farklılık saptanmamıştır. Katılımcılar sanal gerçeklik gözlüğünü kullandıklarında odak
noktalarının dağıldığı ve egzersize devam edilirken hissedilen acıya odaklanmanın geciktiğini belirtmişlerdir. |
tr_TR |
dc.subject |
Sanal Gerçeklik, Kuvvette Devamlılık, Bench Press, Virtual Reality, Continuity on Strength, Bench Press |
tr_TR |
dc.title |
Sanal Gerçeklik Gözlüğünün Kuvvet Egzersizinde Maksimum Tekrara Etkisinin Bench Press Egzersizi Üzerinden İncelenmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Comparison of Wingate Anaerobic Cycling Test with Single Leg Step Test and Pediatric Running-Based Anaerobic Sprint Test |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Analysis of The Effect of Virtual Reality Headset on The Maximum Number of Repetition Over Smith Machine Bench Press Exercise In Strength Training |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |