DSpace Repository

Sağlıklı Yaşam Pazarlaması Açısından Kamu Spotları: “Obezite ile Mücadele Hareketi Kampanyası” Örnek Olay İncelemesi

Show simple item record

dc.contributor.author KARABIYIK YERDEN, NEVİN
dc.date.accessioned 2022-03-21T08:50:23Z
dc.date.available 2022-03-21T08:50:23Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 2651-5202
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11501/389
dc.description.abstract Toplumların yaşam kalitesini artıran en önemli unsurlardan biri olan sağlıklı yaşam, giderek önemi artan bir alan haline gelmektedir. Özellikle endüstrileşme, yanlış beslenme, stres gibi faktörler sağlıklı yaşama olan ihtiyacı gün geçtikçe hissettirmektedir. Bu sebepler ile ortaya çıkan sağlıklı yaşam pazarlaması, pazarlamanın genişleyen kapsamı içerisinde yer almaktadır. Sağlıklı yaşam pazarlaması, gıda sektöründen, spora, önleyici sağlık hizmetlerinden sağlık sigortasına kadar birçok sektörü ilgilendiren bir kavram olarak ortaya çıkmaktadır. Bununla birlikte sağlıklı yaşam pazarlaması sadece özel sektörde değil, kamu sektöründe de toplumsal refah seviyenin ve yaşam kalitesinin artması amacı ile kullanılabilmektedir. Özellikle kamu sektöründe yaygın olarak en sık kullanılan iletişim aracı olan kamu spotları, sağlıklı yaşam pazarlamasında hedef kitleye ulaşmanın en kritik yolu olarak görülmektedir. Bu gerekçe ile çalışmanın amacı sağlıklı yaşam pazarlaması açısından kamu spotlarının incelenmesi olarak belirlenmektedir. Bu çalışma kapsamında T.C. Sağlık Bakanlığı “Obezite ile Mücadele Hareketi Kampanyası” örnek olay yöntemine göre incelenmiş olup bu kampanyanın, sağlıklı yaşam pazarlamasının uygulama çalışmalarında etkili olduğu, bütünleşik pazarlama iletişimine uygun olarak tasarlandığı sonucuna varılmıştır. Ancak kampanyanın ilerleyen yıllarda devamının, iletişimin sürekliliği ve hedef kitlede davranış değişikliğinin sürmesi açısından önemli olduğu düşünülmektedir. tr_TR
dc.subject Sağlıklı Yaşam Pazarlaması, Kamu Spotu, Obezite, Wellness marketing, Public service announcement, Obesity tr_TR
dc.title Sağlıklı Yaşam Pazarlaması Açısından Kamu Spotları: “Obezite ile Mücadele Hareketi Kampanyası” Örnek Olay İncelemesi tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account