DSpace Repository

İç Mimarlık Eğitiminde Meslek Pratiği Sorunları

Show simple item record

dc.contributor.author GÜNDÜZLÜ, Elif Buket
dc.date.accessioned 2022-03-21T08:06:53Z
dc.date.available 2022-03-21T08:06:53Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 2651 - 5210
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11501/373
dc.description.abstract Meslek pratiği, kişilerin mesleklerine başladıkları ilk zamanlarda başarıya ulaşmaları için en önemli unsurlardan biridir. İç mimarlık eğitimi pratiğe ve teoriye dayalı ilerlemektedir. Pratiğe dayalı eğitim sisteminde eksiklikler bulunmaktadır ve bu eksiklikler deneyimsizlik olarak öğrencilere geri dönmektedir. Uluslararası kuruluşlarda ve Türkiye’de İçmek platformu ve Mimarlar Odası tarafından bu sorunun tespiti yapılmış ve sorunu çözüme erdirebilmek için fikirler ortaya atılmıştır. Eğitim sürecinin yetersizliği, stajların verimsizliği, mesleğe dair pratik üslubunun olmayışı vb. konulara değinilmiştir. Türkiye’de ve dünyada meslek eğitimine dair sorunların tespitine yönelik çalışmalar hala yapılmaktadır. Bu çalışmaların incelenmesi ve yeterliliğinin tartışılması da sorunların çözümüne bir adım daha yaklaştıracaktır. Bu bağlamda çalışmanın amacı İç Mimarlık Bölümü çerçevesinde meslek pratiği edinilmesine dair sorunların durum tespiti olarak belirlenmiştir. tr_TR
dc.subject İç Mimarlık, Meslek Pratiği, Eğitim, Pratik, Katılım, Interior Architecture, Professional Practice, Education, Practice, Participation tr_TR
dc.title İç Mimarlık Eğitiminde Meslek Pratiği Sorunları tr_TR
dc.title.alternative Problems of Occupational Practice in Interior Architectural Education tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account