Özet:
Meslek pratiği, kişilerin mesleklerine başladıkları ilk zamanlarda başarıya ulaşmaları için en önemli
unsurlardan biridir. İç mimarlık eğitimi pratiğe ve teoriye dayalı ilerlemektedir. Pratiğe dayalı eğitim
sisteminde eksiklikler bulunmaktadır ve bu eksiklikler deneyimsizlik olarak öğrencilere geri dönmektedir.
Uluslararası kuruluşlarda ve Türkiye’de İçmek platformu ve Mimarlar Odası tarafından bu sorunun tespiti
yapılmış ve sorunu çözüme erdirebilmek için fikirler ortaya atılmıştır. Eğitim sürecinin yetersizliği,
stajların verimsizliği, mesleğe dair pratik üslubunun olmayışı vb. konulara değinilmiştir. Türkiye’de ve
dünyada meslek eğitimine dair sorunların tespitine yönelik çalışmalar hala yapılmaktadır. Bu çalışmaların
incelenmesi ve yeterliliğinin tartışılması da sorunların çözümüne bir adım daha yaklaştıracaktır. Bu
bağlamda çalışmanın amacı İç Mimarlık Bölümü çerçevesinde meslek pratiği edinilmesine dair sorunların
durum tespiti olarak belirlenmiştir.