dc.contributor.author |
BELİR, Özlem |
|
dc.date.accessioned |
2022-03-21T08:00:57Z |
|
dc.date.available |
2022-03-21T08:00:57Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.issn |
2651 - 5210 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11501/368 |
|
dc.description.abstract |
İstanbul Gedik Üniversitesi Mimarlık Bölümünde, 7.yarıyılda verilen, Mimari Erişilebilirlik Dersi
kapsamında mimari erişim kavramı öğrencilere farklı ölçek ve boyutlarda anlatılmaktadır. Mimari
erişilebilirliği salt rampa veya hissedilebilir yüzey uygulamaları yapılarak çözümlenmesi dışında, mekân
kullanımında konfor, güvenlik ve sağlıklı yaşam ölçütlerinin önemli olduğu kavratılmaya çalışılmaktadır.
Bu bağlamda, Kalkınma Bakanlığı ve İstanbul Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen ve İstanbul Gedik
Üniversitesi’nin koordinatörlüğünde yürütülen "Aktifiz Toplumun İçindeyiz, 0-29 yaş Çocuklar İçin
Bütünleşik Fiziksel Aktivite Merkezi" isimli proje kapsamında kurulan merkez, dönem projesi olarak ele
alınmıştır. Öğrenciler, merkezin işlevini, eğitim sistemini yöneticilerden dinlemiş, velilerle soru-cevap
şeklinde görüşme yapmış ve öğrencileri izlemişlerdir. Derste aldıkları teorik bilgiler ile mevcut binanın
analizini yapmış, sentezleyerek bir sonuca varmaya çalışmışlardır. Öğrencilerden, farklı çalışma grupları
oluşturularak, mevcut fiziksel aktivite merkezinin iyileştirilmesi için önerilerinin tespiti, yeni bir merkez
tasarımı kararlarını oluşturmaları ve tasarım kriterleri belirlemeleri istenmiştir. |
tr_TR |
dc.subject |
Erişilebilirlik, otizm, tasarım, mimarlık, eğitim, spor rehabilitasyonu, Nautical, photograph, painting, art, abstract |
tr_TR |
dc.title |
Mimarlık Öğrencilerinin “Bütünleşik Fiziksel Aktivite Merkezi” Örneğinde Mekân Tasarımı Deneyimleri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Architectural Students’ Space Design Experiences in the Example of “Integrated Physical Activity Center” |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |