DSpace@İstanbul Gedik Üniversitesi

Elektronik Spor ve Elektronik Sporcular Üzerine Betimsel Bir İnceleme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author ECEVİT, Rabia Gamze
dc.contributor.author TUNÇE, Fırat
dc.contributor.author KARAOĞLU, Onur
dc.contributor.author ŞAHİN, Erçe
dc.contributor.author ÖZER, M. Kamil
dc.date.accessioned 2022-03-21T07:37:42Z
dc.date.available 2022-03-21T07:37:42Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 2651-5202
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11501/358
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, elektronik spor kavramının tanımlanması ve elektronik sporcuların özelliklerinin incelenmesidir. Çalışmaya on beş yaş ve üzeri, Türkiye’de yaşayan amatör veya profesyonel olarak elektronik sporlarla (bilgisayar oyunları) ilgilenen 32’si kadın 278’i erkek olmak üzere toplam 310 elektronik sporcu gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmanın örneklemini, sosyal medya platformu üzerinden elektronik sporcuların yaygın olarak kullandığı 20 oyun grubundaki elektronik sporcular oluşturmaktadır. Katılımcıların özelliklerinin belirlenebilmesi için Argan ve ark. (2006) tarafından geliştirilen “Elektronik Spor Anketi” internet üzerinden uygulanmıştır. Araştırmaya katılan iller arasında %41.0 ile İstanbul ilk sırada yer alırken ikinci sırada %10 ile İzmir bulunmaktadır. Araştırmaya katılan e-sporcuların %89.7’si erkek, %48.4’ü 20-24 yaş, %51.6’sının ortalama aylık geliri 1500 TL ve altı, %94.8’i bekâr ve %79.7’sinin ise öğrenci olduğu görülmektedir. Katılımcıların %73.5’i 5 yıldan fazla bir süredir bu sporu icra etmektedirler. Cevaplayıcıların %32.3’ü ulusal resmi turnuvalara, %14.2’si ulusal ve uluslararası özel turnuvalara katılmış ve %19.0’u bu turnuvalarda ödül kazanmıştır. Araştırmaya katılan e-sporcuların %53.5’inin takım kategorisinde oyun oynadıkları, %34.2’nin haftalık oyun oynama saatleri 21 saat ve üzeri olduğu ve %91.3’nün de evde oynadığı ortaya çıkmıştır. Elektronik sporu yapmada güdüleyici faktör olarak eğlence ilk sırada yer alırken, oyun tutkusu ikinci sırada yer almaktadır. Başarıyı etkileyen faktörlerde ise düşünme hızı ilk sırada yer alırken, konsantrasyon ikinci sırada yer almaktadır. Çalışmanın örneklemini oluşturan elektronik sporcuların, özelliklerinin belirlenmesi ile ilgili uygulanan anket sonuçlarının değerlendirilmesi SPSS 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre elektronik sporda cinsiyet ve yaş gruplarına göre anlamlı farklılıklar olduğu gözlemlenmiştir. tr_TR
dc.subject Oyun, Dijital Oyun, Bilgisayar, Bilgisayar Oyunları, Spor, Elektronik spor, E-spor, Game, Digital Gaming, Computer, Computer Games, Sports, Electronic Sports, E-sports tr_TR
dc.title Elektronik Spor ve Elektronik Sporcular Üzerine Betimsel Bir İnceleme tr_TR
dc.title.alternative A Descriptive Study on Electronic Sports and Electronic Athletes tr_TR
dc.type Article tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster