dc.contributor.author |
ECEVİT, Rabia Gamze |
|
dc.contributor.author |
TUNÇE, Fırat |
|
dc.contributor.author |
KARAOĞLU, Onur |
|
dc.contributor.author |
ŞAHİN, Erçe |
|
dc.contributor.author |
ÖZER, M. Kamil |
|
dc.date.accessioned |
2022-03-21T07:37:42Z |
|
dc.date.available |
2022-03-21T07:37:42Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.issn |
2651-5202 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11501/358 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, elektronik spor kavramının tanımlanması ve elektronik sporcuların özelliklerinin incelenmesidir.
Çalışmaya on beş yaş ve üzeri, Türkiye’de yaşayan amatör veya profesyonel olarak elektronik sporlarla (bilgisayar oyunları)
ilgilenen 32’si kadın 278’i erkek olmak üzere toplam 310 elektronik sporcu gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmanın örneklemini,
sosyal medya platformu üzerinden elektronik sporcuların yaygın olarak kullandığı 20 oyun grubundaki elektronik sporcular
oluşturmaktadır. Katılımcıların özelliklerinin belirlenebilmesi için Argan ve ark. (2006) tarafından geliştirilen “Elektronik
Spor Anketi” internet üzerinden uygulanmıştır. Araştırmaya katılan iller arasında %41.0 ile İstanbul ilk sırada yer alırken ikinci
sırada %10 ile İzmir bulunmaktadır. Araştırmaya katılan e-sporcuların %89.7’si erkek, %48.4’ü 20-24 yaş, %51.6’sının
ortalama aylık geliri 1500 TL ve altı, %94.8’i bekâr ve %79.7’sinin ise öğrenci olduğu görülmektedir. Katılımcıların %73.5’i
5 yıldan fazla bir süredir bu sporu icra etmektedirler. Cevaplayıcıların %32.3’ü ulusal resmi turnuvalara, %14.2’si ulusal ve
uluslararası özel turnuvalara katılmış ve %19.0’u bu turnuvalarda ödül kazanmıştır. Araştırmaya katılan e-sporcuların
%53.5’inin takım kategorisinde oyun oynadıkları, %34.2’nin haftalık oyun oynama saatleri 21 saat ve üzeri olduğu ve
%91.3’nün de evde oynadığı ortaya çıkmıştır. Elektronik sporu yapmada güdüleyici faktör olarak eğlence ilk sırada yer alırken,
oyun tutkusu ikinci sırada yer almaktadır. Başarıyı etkileyen faktörlerde ise düşünme hızı ilk sırada yer alırken, konsantrasyon
ikinci sırada yer almaktadır. Çalışmanın örneklemini oluşturan elektronik sporcuların, özelliklerinin belirlenmesi ile ilgili
uygulanan anket sonuçlarının değerlendirilmesi SPSS 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın
sonucunda elde edilen bulgulara göre elektronik sporda cinsiyet ve yaş gruplarına göre anlamlı farklılıklar olduğu
gözlemlenmiştir. |
tr_TR |
dc.subject |
Oyun, Dijital Oyun, Bilgisayar, Bilgisayar Oyunları, Spor, Elektronik spor, E-spor, Game, Digital Gaming, Computer, Computer Games, Sports, Electronic Sports, E-sports |
tr_TR |
dc.title |
Elektronik Spor ve Elektronik Sporcular Üzerine Betimsel Bir İnceleme |
tr_TR |
dc.title.alternative |
A Descriptive Study on Electronic Sports and Electronic Athletes |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |