dc.contributor.author |
ÜNLÜ, Hülya |
|
dc.contributor.author |
ESEN, Serkan |
|
dc.contributor.author |
HACISOFTAOĞLU, İlknur |
|
dc.contributor.author |
EROĞLU, Yeşer |
|
dc.contributor.author |
TUNA, Utku |
|
dc.contributor.author |
USLU, Tuna |
|
dc.date.accessioned |
2022-03-21T07:34:06Z |
|
dc.date.available |
2022-03-21T07:34:06Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.issn |
2651-5202 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11501/356 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın temel amacı, spor yöneticiliği bölümünde okuyan öğrencilerin eğitimlerindeki ve görev aldıkları
uygulamalardaki bireysel performans özelliklerine ilişkin anlayışımızı arttırmak ve detaylı bir araştırma modeli ile performans
algısının oluşum sürecini açıklığa kavuşturmaktır. Çalışmanın kuramsal altyapısı Öz Farkındalık ve Öz Belirleme kuramlarına
dayanmaktadır. Bu kuramlara ve kurulan modele göre, çalışanların içsel tutum ve davranışları ortaya konulduğunda, ortamsal
değişkenlerin ve liderlik yaklaşımının doğrudan çıktılar üzerindeki etkilerinin azalacağı düşünülmektedir. Mevcut çalışmada
özellikle pozitif psikoloji bakış açısıyla olumlu liderlik ve işte güçlenmenin psikolojik sermaye aracılığıyla bireysel performans
algısı üzerindeki etkisi ele alınmıştır. Çalışmanın uygulama kısmında, İstanbul Gedik Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi
Spor Yöneticiliği Bölümü dersi olan “Topluma Hizmet Uygulamaları” dersi kapsamında 2016-2107 akademik yılı bahar
döneminde Spor Yöneticiliği Bölümü öğrencilerinin katıldığı Suriyeli ve Türk çocukları kaynaştıran bir eğitim ve futbol
uygulaması yapılmıştır. Bölüm öğrencileri uygulamada çocuklara eğitim vermek üzere rol almıştır. Uygulama öncesinde;
eğitmenlik yapacak öğrencilerin tümüne “Çocuk Psikolojisi” ve “Çocuk Koruma” eğitimi, Türkiye Futbol Federasyonu
tarafından sabah teori öğleden sonra ise saha uygulaması olmak üzere 2 günlük “Gönüllü Liderlik Kursu” verilmiş, eğitim
sonrasında öğrencilere ön test uygulanmıştır. Bu öğrencilerin yönlendirmesinde 8 hafta boyunca haftada 3 seans olacak şekilde
Türk ve Suriyeli çocuklarla saha uygulaması yapılmış ve uygulama sonunda öğrencilere son test yapılmıştır. Bulgular,
öğrencilerin uygulamada eğitmen olarak rol almalarının olumlu liderlik aracılığıyla güçlenmelerini sağlayarak, kendi
performanslarını daha yüksek algılamalarına neden olduğunu göstermektedir. Başta aldıkları eğitim sırasında kendilerine
motivasyon sağlayan psikolojik sermayenin ise, uygulama sonrasında performans üzerinde etkisinin kalmadığı, öğrencilerin
yaptıkları işte güçlenmelerinin performansları için yeterli olduğunu düşündüklerini görülmektedir. |
tr_TR |
dc.subject |
Grassroots, Pozitif psikoloji, Gönüllü liderlik, Eğitmenlerin eğitimi, Psikolojik güçlenme, : Grassroots, Positive psychology, Voluntary leadership, Training of trainers, Psychological empowerment |
tr_TR |
dc.title |
Olumlu Liderlik Yaklaşımı Bağlamında Grassroots Gönüllü Liderliğinde Eğitmenlerin Uygulama Başında Eğitimi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Training of Trainers in Grassroots Voluntary Leadership Course According to Positive Leadership Approach |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |