dc.contributor.author |
IAVARONE, Ayşenur Hilal |
|
dc.date.accessioned |
2022-03-18T11:00:44Z |
|
dc.date.available |
2022-03-18T11:00:44Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.issn |
2791 - 6820 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11501/351 |
|
dc.description.abstract |
Baudrillard'ın simülasyon ve simülakr tezi, gerçekliğin kendisinin değil onun kopyalarının olduğu bir
düzende anlamın yitirildiğini, gerçek ve gerçek dışı arasındaki çizginin muğlaklaştırıldığını savunmaktadır.
Bu görüş "Disneyland'a dönüşmüş" toplumsal düzen içinde, simülasyonları kütle iletişim araçlarının
kullanımı ile ilişkilendirmektedir. Bu perspektiften yola çıkan bu makalede, yeni medya araçlarında
paylaşılan mimarlık temsilleri üzerinden mimarlık bilgisinin ve imgesel anlamların simülakrlar
dünyasındaki yerini tartışmayı hedeflemektedir. Çalışmada, sosyal medyada paylaşılmak üzere üretilmiş
örnek temsiller arasından analojik akıl yürütme yoluyla seçilen güncel medya paylaşımlarının "gerçeklik
yoksunluğu" irdelemektedir. Bu irdeleme, dijitalleşen dünyada mimari temsillerin medyatik görsellere
indirgeyen bakışa eleştirel bir tutum ortaya koymaktadır. Böylelikle Baudrillard düşüncesindeki gerçeklik
parametreleri üzerinde, mimarlık disiplininde içkin olan görsel temsillerin, mimarlık üretimi ile ilişkileri
tartışmaya açılması hedeflenmiştir. |
tr_TR |
dc.subject |
Temsil, Yeni Medya, Simülasyon ve Simülakr, İmgenin Tüketimi, Representation, New Media, Simulation and Simulacra, Consumption of Image |
tr_TR |
dc.title |
Bir Simülakr Tanımı Olarak Mimari Temsilin Medyatik Hali |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Mediatic Form of Architectural Representation as a Simulacra Definition |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |