dc.contributor.author |
BULDAÇ, Merve |
|
dc.date.accessioned |
2022-03-18T10:30:44Z |
|
dc.date.available |
2022-03-18T10:30:44Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.issn |
2651 - 5210 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11501/345 |
|
dc.description.abstract |
Dünya’nın mücadele ettiği COVID-19, yaşamı tüm boyutlarıyla olumsuz etkilemiş ve eğitim de bu
olumsuz durumdan payını almıştır. Geleneksel (yüz yüze) eğitim modeli, yerini acil yapılandırılmış web
tabanlı uzaktan eğitim modeline bırakmıştır. Bu araştırma da eğitimin uzaktan acil eğitim uygulamasıyla
devam etmesinden dolayı, sistemin öğrenciler açısından olumlu-olumsuz yönlerini değerlendirmeyi
amaçlamaktadır. Örneklem alanını, 2019-2020 Bahar döneminde, bir devlet üniversitesinin iç mimarlık
bölümünde uygulamalı ders olan proje dersini alan ikinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada
nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik yaklaşım kullanılmış ve internet ortamından gönderilen
anket çalışması ile araştırmaya 23 öğrencinin katılımı sağlanmıştır. Anket çalışması neticesinde, öğrenci
geri bildirimleri ile elde edilen verilerin analizi yapılmış ve dersi alan öğrencilerin, uzaktan eğitim
sistemine olan bakış açıları belirlenmiştir. Araştırmanın, pandemi sürecinde ara verilen geleneksel (yüz
yüze) eğitime bir alternatif olarak yapılandırılan uzaktan acil eğitim modelinin olumlu-olumsuz
yönlerinin, iç mimarlık gibi uygulamalı derslerin ağırlıklı olduğu bir disiplin üzerinden değerlendirme
yapabilmeye imkân tanıması açısından önemli olabileceği düşünülmektedir. |
tr_TR |
dc.subject |
Uzaktan Eğitim, Uzaktan Acil Eğitim, İç mimarlık Eğitimi, Proje Dersi, Öğrenci Deneyimi, Distance Education, Distance Emergency Education, Interior Design Education, Project Lesson, Student Experience. |
tr_TR |
dc.title |
Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Modeli: İç Mimarlık Eğitiminde Öğrenci Deneyimleri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Distance Education Model in The Pandemic Process: Student Experiences of Interior Design Education |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |