DSpace Repository

Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Modeli: İç Mimarlık Eğitiminde Öğrenci Deneyimleri

Show simple item record

dc.contributor.author BULDAÇ, Merve
dc.date.accessioned 2022-03-18T10:30:44Z
dc.date.available 2022-03-18T10:30:44Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 2651 - 5210
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11501/345
dc.description.abstract Dünya’nın mücadele ettiği COVID-19, yaşamı tüm boyutlarıyla olumsuz etkilemiş ve eğitim de bu olumsuz durumdan payını almıştır. Geleneksel (yüz yüze) eğitim modeli, yerini acil yapılandırılmış web tabanlı uzaktan eğitim modeline bırakmıştır. Bu araştırma da eğitimin uzaktan acil eğitim uygulamasıyla devam etmesinden dolayı, sistemin öğrenciler açısından olumlu-olumsuz yönlerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Örneklem alanını, 2019-2020 Bahar döneminde, bir devlet üniversitesinin iç mimarlık bölümünde uygulamalı ders olan proje dersini alan ikinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik yaklaşım kullanılmış ve internet ortamından gönderilen anket çalışması ile araştırmaya 23 öğrencinin katılımı sağlanmıştır. Anket çalışması neticesinde, öğrenci geri bildirimleri ile elde edilen verilerin analizi yapılmış ve dersi alan öğrencilerin, uzaktan eğitim sistemine olan bakış açıları belirlenmiştir. Araştırmanın, pandemi sürecinde ara verilen geleneksel (yüz yüze) eğitime bir alternatif olarak yapılandırılan uzaktan acil eğitim modelinin olumlu-olumsuz yönlerinin, iç mimarlık gibi uygulamalı derslerin ağırlıklı olduğu bir disiplin üzerinden değerlendirme yapabilmeye imkân tanıması açısından önemli olabileceği düşünülmektedir. tr_TR
dc.subject Uzaktan Eğitim, Uzaktan Acil Eğitim, İç mimarlık Eğitimi, Proje Dersi, Öğrenci Deneyimi, Distance Education, Distance Emergency Education, Interior Design Education, Project Lesson, Student Experience. tr_TR
dc.title Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Modeli: İç Mimarlık Eğitiminde Öğrenci Deneyimleri tr_TR
dc.title.alternative Distance Education Model in The Pandemic Process: Student Experiences of Interior Design Education tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account