DSpace Repository

Mimarlık Stüdyo Eğitiminde COVID-19 Süreci: ‘Temassız Deneyimler’

Show simple item record

dc.contributor.author KILINÇ, Cemre
dc.contributor.author BALÇIK, Sema
dc.contributor.author KARAOĞLU, Gizem
dc.contributor.author YAMAÇLI, Ruşen
dc.date.accessioned 2022-03-18T10:28:08Z
dc.date.available 2022-03-18T10:28:08Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 2651 - 5210
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11501/344
dc.description.abstract Stüdyo eğitimi mimarlık eğitiminin merkezinde yer almaktadır. Öğrenciler, çeşitli malzeme ve teknikler kullanarak bir üretim sürecinin içinde yer almakta ve karşılıklı tartışmalar sonucunda ürünlerini geliştirmektedir. Bu nedenle stüdyo eğitimi esnasında öğrencilerin öğreticilerle ya da kendi aralarında kurdukları iletişimde ‘temas’ çok önemlidir. Yaşanan COVID-19 salgını ile tedirgin edici bir özellik kazanan dokunma eylemi gündelik yaşamda yeni yöntemler geliştirilmesine neden olmuştur. Eğitim sisteminde ise çevrimiçi eğitim modeli yeni yöntem olarak uygulanmaktadır. Çalışmada mimarlıkta stüdyo eğitimi ile dokunma eyleminin iletişim ve algılama sürecindeki önemi çerçevesinde literatür taraması yapılmıştır. Bu çalışmada salgın nedeniyle fiziksel olarak etkileşimde olunan mekânlardan ayrılarak çevrimiçi modelin imkânları ile gerçekleştirilen “temassız” mimari stüdyo eğitimi deneyimi ele alınmıştır. Yaşanan ‘Temassız Deneyimler’ mimarlık eğitiminde fiziksel olarak bir arada olmanın ne denli önemli olduğunu göstermekle beraber mekânın eğitimdeki rolünü de ortaya çıkarmıştır. Bu kapsamda çeşitli olumlu etkileri de barındıran çevrimiçi eğitim modelinin stüdyo eğitiminde ise eksikliklere neden olduğu sonucuna varılmıştır. tr_TR
dc.subject Mimarlık Stüdyo Eğitimi, Çevrimiçi Eğitim, Temassız Eğitim, Architecture Studio Education, Online Education, Touchless Education. tr_TR
dc.title Mimarlık Stüdyo Eğitiminde COVID-19 Süreci: ‘Temassız Deneyimler’ tr_TR
dc.title.alternative COVID-19 Process in Architecture Studio Education: ‘Touchless Experiences’ tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account