DSpace@İstanbul Gedik Üniversitesi

The Study of Fashion Retail Design in the Context of Consumer Wellbeing

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author GÜMÜŞELİ, Naz
dc.date.accessioned 2022-03-18T09:23:45Z
dc.date.available 2022-03-18T09:23:45Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 2651 - 5210
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11501/341
dc.description.abstract İnsanlar uzun yıllardan beri kıyafet, kozmetik, ilaç vb ihtiyaçlarını satın almak için belirli perakende mekanlarına gitmişlerdir. Çarşılar, hanlar, pazar yerleri ve dükkanlar ile başlayan bu perakende mekanları yerlerini, global dünyanın tüm güncel olanakların kullanıldığı tüketim mekanlarına bırakmışlardır. Son yıllarda, özellikle satış etkinliklerini artırmak amacıyla perakende mekân tasarımı ile ilgili birçok yenilikçi ve mimari fikir ortaya çıkmıştır. Görsel ekipmanlar, yeniden kullanılabilir malzemeler, koku, yaratıcı sergileme üniteleri, hala üzerinde çalışılan ve gelişmekte olan yeniliklerden yalnızca birkaçıdır. Perakende mekanlarının yalnızca ürün kapasitesi veya fiyat performansı ile başarılı olamayacağını anlayan markalar, müşterilerinin kendilerini iyi hissedecekleri ve keyifli bir atmosfer içerisinde alışveriş eylemini gerçekleştirebilecekleri mekanlar yaratma çabası içerisine girmişlerdir. Bu fırsatları yaratmak için ise öncelikle iç mekân atmosferi ve müşteri refahı arasındaki ilişkiyi kavramak gerekmektedir. Bu çalışmada, moda perakende mağaza tasarımlarının müşteri refahı bağlamında incelemesi yapılmaktadır. Çalışma yapılırken milenyum müşterilerinin atmosferi yaratan iç mekan unsurlarını algılayış biçimlerine yönelik anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda, unsurların ayrı ayrı etkilerindense, iç mekânın bir bütün olarak pozitif yöndeki etkileri dikkat çekicidir. tr_TR
dc.subject Consumer wellbeing, atmospherics, retail space design, Müşteri refahı, atmosfer, perakende mağaza tasarımı tr_TR
dc.title The Study of Fashion Retail Design in the Context of Consumer Wellbeing tr_TR
dc.title.alternative Mağaza Tasarımının Müşteri Refahı Bağlamında İncelenmesi tr_TR
dc.type Article tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster