dc.contributor.author |
KARAASLAN, İzzet |
|
dc.contributor.author |
USLU, Tuna |
|
dc.contributor.author |
ESEN, Serkan |
|
dc.date.accessioned |
2022-03-18T08:38:58Z |
|
dc.date.available |
2022-03-18T08:38:58Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.issn |
2651-5202 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11501/330 |
|
dc.description.abstract |
Amaç: Mardin ili Kızıltepe ilçesinde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik, iş doyumu ve yaşam
doyumlarının bazı demografik özellikler bakımından incelenmesini amaçlayan bu çalışma, uygulanan formları doğru ve
eksiksiz dolduran toplam 129 beden eğitimi öğretmeni ile yapılmıştır.
Yöntem: Bu çalışma araştırma modeli olarak betimsel araştırma yöntemlerinden biri olan genel tarama modeli kullanılarak
gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak Kişisel Bilgi Formu, Maslach Tükenmişlik Envanteri, İş Doyum Ölçeği ve
Yaşam Doyum Ölçeği kullanılmıştır.
Bulgular: Veriler t- testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışmaya katılan beden eğitimi
öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin düşük, iş doyumlarının normal ve yaşam doyumlarının yüksek düzeyde olduğu
belirlenmiştir. Çalışmanın bulgularına göre duygusal tükenme ile deneyim süresi dışında tükenmişlik, tükenmişlik alt boyutları
ve iş doyumu ile belirlenen diğer değişkenler arasında anlamlı farklılık saptanmamıştır. Deneyim süresi ve aktif spor yapma
ile yaşam doyumu arasında anlamlı farklılık saptanmıştır. Tükenmişlik, tükenmişlik alt boyutları, iş doyumu ve yaşam doyumu
arasındaki korelasyon testi sonuçlarına göre tükenmişlik ile iş ve yaşam doyumu arasında negatif ve anlamlı ilişki, iş doyumu
ve yaşam doyumu arasında pozitif ve anlamlı ilişki belirlenmiştir. Ayrıca iş doyumu ve yaşam doyumu ile duygusal tükenme;
iş doyumu ile duyarsızlaşma ve kişisel başarısızlık arasında negatif ve anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır.
Sonuç: Tükenmişliğin alt boyutlarından duygusal tükenmenin öğretmenlerin yaşam doyumunu düşürürken, iş doyumunun ise
yaşam doyumu üzerinde olumlu bir katkıya sahip olduğu bulunmuştur. Yapılan çalışma sonucu elde edilen bulgular neticesinde
beden eğitimi öğretmenlerinin tükenmişliklerini daha düşük ve iş doyumları ile yaşam doyumlarını daha yüksek bir düzeye
getirebilmek için bazı önerilerde bulunulmuştur |
tr_TR |
dc.subject |
Tükenmişlik, İş Doyumu, Yaşam Doyumu, Beden Eğitimi Öğretmeni, Burnout, JobSatisfaction, Life Satisfaction, PhysicalEducationTeacher |
tr_TR |
dc.title |
Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Tükenmişlik, İş Doyumu ve Yaşam Doyumlarının İncelenmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Research on Occupational Burnout, Job Satisfaction and Life Satisfaction of Physical Education Teachers |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |