DSpace Repository

Spor Okur-Yazarlığı Kavramının Beden Eğitimi Öğretmenleri, Antrenörler Ve Spor Yöneticilerinin Bakış Açılarıyla İrdelenmesi ‘İstanbul Örneği’

Show simple item record

dc.contributor.author Ülker, Şerife Gamze
dc.date.accessioned 2019-07-10T18:18:59Z
dc.date.available 2019-07-10T18:18:59Z
dc.date.issued 2019-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11501/32
dc.description.abstract Bu çalışma, Türkiye’de Spor Bilimleri alanlarından mezun olmuş Antrenör, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri ve Spor Yöneticilerinin Spor Okuryazarlığı kavramına bakış açısını incelemeyi; görece yeni ve birçok alandan katkı barındıran bu kavrama dair Spor Bilimleri mezunlarının seviyelerini, görüşlerini ve farkındalıklarını belirlemeyi amaçlamaktadır. 376 kişinin katıldığı çalışmada, Algılanan Spor Okur-Yazarlığı Ölçeğinin Türkçe geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmış ve çalışma süresince Spor Okur-Yazarlığı Farkındalık Ölçeği geliştirilmiştir. Analizlere göre, Beden Eğitimi Öğretmenleri, Spor Okur-Yazarlığı kavramına Spor Yönetim mezunlarına göre daha yatkın, eğitimde uygulayabilme farkındalığına sahip oldukları saptanmıştır. Çalışmada geçerliği yapılan ölçekler ve yeni geliştirilen ölçekler Türkiye’de Spor Okur-Yazarlığı kavramının gelişimine ve çalışılmasına olanak tanıyacaktır. Ayrıca bu önemli kavramın, Türkiye’de spor eğitimi ve çocuk gelişiminde kullanılarak, başarılı, hayat boyu spor ve sağlıklı nesiller adına faydalı olabileceği, bu nedenle spor bilimcilerin bu çalışmadaki bilgiler ışığında yönlenebileceği düşünülmüştür. en_US
dc.subject Spor Okur-Yazarlığı, Öğretmenler, Antrenörler, Yöneticiler, Spor kültürü en_US
dc.title Spor Okur-Yazarlığı Kavramının Beden Eğitimi Öğretmenleri, Antrenörler Ve Spor Yöneticilerinin Bakış Açılarıyla İrdelenmesi ‘İstanbul Örneği’ en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account