DSpace@İstanbul Gedik Üniversitesi

Gıda perakendesinin organize gıda perakendesine geçişindeki aşamalarda müşteri profili

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Uzunkaya, Ercan
dc.date.accessioned 2020-02-13T08:27:22Z
dc.date.available 2020-02-13T08:27:22Z
dc.date.issued 2019-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11501/135
dc.description.abstract Perakende sektörü dünyanın tamamında olağan üstü hızlı bir değişim ve gelişim göstermektedir. 1980’lerden itibaren Türkiye deki durum incelendiğinde perakendecilik sektörü hızlı ve etkin bir değişim ile ilerlemeye geçmiştir. Perakende sektörü hızla büyüyen, değişen ekonomik etki yaratan dinamik organizmadır. Bu dönüşüm, demografik, ekonomik, kültürel, sosyal, beşeri ve coğrafi olgunluğu değiştirmekte buna istinaden tüm bu dinamiklerden beslenmekte ve etkilenmektedir. Perakendecilik sektörünün günümüzde beklenilenden öte ani yükselmeler gözlemlenmiştir. Büyüme sürekli ve pozitif yönde seyretmektedir. Perakende sektörünün büyümesinde birden fazla etken vardır. Etkili olan faktörlerin başına müşterilerin ihtiyaç ve istek eğilimlerindeki dönüşümler, müşterilerin ihtiyaçları, tüketicilerin vakit kaybetmeden alış veriş yapmaları olarak anlatılabilir. Yapılan araştırmanın konusu, müşterilerin organize perakende alış veriş merkezleriyle alakalı memnuniyetlerini ölçmektir. Araştırmanın amacı ise, alışveriş merkezlerine gelen insanları, detaylı bir sınıflandırma yaparak, bu insanların organize perakende sektörü hakkında fikirlerini elde etmektir. Araştırmanın kapsamını 18 yaş ve üzeri tüketiciler oluşturmaktadır. 200 kişilik bir anket çalışması ile 11 hipotez ana hatlarıyla ele alınarak araştırmanın ana fikri ortaya çıkmıştır. Araştırma sonucunda, sektördeki birçok firmaya ve yöneticiye ışık tutacak bilgiler elde edilmiştir. Ayrıca sektörde çalışan ve sektörde iş yapmak isteyen şirketler ve insanlara da birçok fikir verecek bulgular elde edilmiştir. Çalışmada değinilecek ana düşünce; geçmişten günümüze perakende ticaretin geçirdiği evrelere bakarak, gelecekte Türkiye’de ve dünyada perakende sektörünün nasıl bir işleve sahip olacağı belirtilecektir. Sunulan hipotezler ile tüketicilerin farklı yapıları incelenerek, organize perakende ve sektörün geleceği hakkındaki bilgileri açıkça ortaya konacaktır. tr_TR
dc.publisher İstanbul Gedik Üniversitesi tr_TR
dc.subject Perakende, Organize Perakende, Tüketici, Memnuniyet tr_TR
dc.title Gıda perakendesinin organize gıda perakendesine geçişindeki aşamalarda müşteri profili tr_TR
dc.title.alternative Food retaılıng to organızed food retaılıng customer profıle ın transıtıon stages tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster