Özet:
Günümüzde yoğun rekabet ortamına sahip bir pazarda, işletmelerin hedef kitlelerine birebir ulaşabilmek ve daha etkili iletişim kurabilmek için sosyal medya araçlarını bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetlerine dahil ettiği görülmektedir. Hızlı bir şekilde etkileşimde bulunma imkânı tanıyan sosyal medya, pazarlama, tanıtım ve reklam alanlarında hem bireysel hem de kitlesel düzeyde kullanılabilecek en etkili araçlardan birisi olma özelliğindedir. Bu tezde sosyal medyanın bütünleşik pazarlama iletişimine etkileri araştırılmış, örneklem olarak sosyal medyayı etkin olarak kullanan on marka incelenmeye alınmıştır. Araştırma sürecinde öncelikle markaların kullandığı sosyal medya araçları belirlenmiş, böylece araştırılacak olan markaların hangi sosyal medya ortamlarında faaliyet gösterdikleri araştırılmış ve tüm markaların mevcut hesaplarının bulunduğu ortaklık gösteren Facebook sayfaları detaylı olarak incelenmiştir. Araştırma bulguları ve genel değerlendirme yazılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; incelenen markaların sosyal medyayı daha çok kurumsal bilgilerini paylaşmak, kurumsal etkinlikleri duyurmak, ürünlerini ya da hizmetlerini tanıtmak ya da hedef kitleleri ile etkileşim kurmak amacı ile daha yoğun olarak kullandığı görülmektedir. Araştırma sonuçları işletmelerin bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetlerinde sosyal medya platformlarını etkin olarak kullanıldığını doğrulayan niteliktedir.